Adam Majcherczyk ul. Burmistrzów Zawilskich 37, 37-300 Leżajsk, podkarpackie tel: 17 242 70 25, kom: 604 913 772
Pracujemy i odbieramy telefony od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00

Zawory EGR

Usuwanie, czyszczenie i regeneracja zaworu EGR, który odpowiada za recyrkulację gazów spalinowych.

czytaj dalej »

Hamownia obciążeniowa 4x4 VT-4/B2 evo

« powrót do listy usług

Sprawdź osiągi swojego samochodu

Posiadamy własną, nowoczesną i najbardziej zaawansowaną hamownię podwoziową 4x4 VT-4/B2 evo, która służy nam do pomiarów naszej pracy.

Hamownia podwoziowa 4x4 V-Tuning Hamownia podwoziowa 4x4 V-Tuning
Hamownia podwoziowa 4x4

Pomiar mocy wykonujemy w cenie: 1 oś - 100 zł, 4x4 - 150 zł.

Wyposażenie naszej hamowni:

  • Wentylator nadmuchowy (20.700m3/h)
  • Wentylator wyciągowy (3.700 m3/h)
  • Dodatkowy data logger sensorów (8 wejść)
  • Czujnik AFR
  • Czujnik ciśnienia doładowania
  • Czujnik temperatury (termopara 0-1200°C)

Mechaniczna synchronizacja przedniej i tylnej osi daje możliwość mierzenia najnowszych samochodów z napędem na cztery koła, wyposażonych w zaawansowany system zmiennego rozdziału momentu obrotowego pomiędzy osiami. Umożliwia również wykonanie prawidłowych pomiarów samochodów z napędem na jedną oś, wyposażonych w najnowszy system kontroli trakcji, który wymaga, by wszystkie koła w czasie jazdy (w czasie pomiaru) były w ruchu.

Możliwości pomiarowe hamowni obciążeniowej VT-4/B2 evo:

  1. Tryb inercyjny
    Samochód jest rozpędzany na hamowni do wybranej przez użytkownika prędkości obrotowej, a następnie po wysprzęgleniu, samochód toczy się bez napędu aż do zatrzymania.
    Obciążeniem dla silnika będą w pomiarze inercyjnym masa rolek, opory toczenia oraz opory mechanizmu napędowego. Czas pomiaru to około 10-20 sekund pełnego obciążenia i kilka minut swobodnego toczenia po hamowni, aż do zatrzymania. Moc i moment mierzone są jako funkcje przyśpieszenia samochodu na rolkach (moc i moment na kołach) oraz jego zwalniania (moc i moment strat). Ich suma tworzy wynik reprezentujący moc i moment silnika.
  2. Tryb dynamicznego obciążenia
    Pomiar przebiega podobnie jak w trybie inercyjnym z tą różnicą, że hamulec elektrowirowy symuluje większe obciążenie zespołu. Wskaźnik obciążenia jest wartością procentową, określaną w programie hamowni przez użytkownika. Tryb ten daje możliwość wydłużenia czasu pomiaru i prawidłowego dociążenia samochodu, co jest wskazane przy mierzeniu m.in. bardzo mocnych silników turbinowych.
  3. Tryb stałych obrotów
    Pomiar polega na zrównoważeniu siły napędowej samochodu za pomocą hamulca elektrowirowego. Czas pomiaru to ok. 10 sekund pełnego obciążenia (dla stabilizacji obrotów i odczytania wyniku) dla każdego punktu pomiarowego (konkretnie wybranych obrotów). Moc na kołach dla każdego punktu pomiarowego jest obliczana na podstawie danych z tensometru i wyświetlana w czasie rzeczywistym na ekranie.
  4. Tryb drogowy
    Samochód przyśpiesza w sposób zbliżony do warunków drogowych. Hamulce elektrowirowe, na podstawie wprowadzonych danych, generują obciążenie zbliżone do sił wynikających z oporów powietrza i wzniesień, w zależności od aktualnej prędkości auta.
  5. Cykle jazdy
    Możliwość wykonywania tzw. cykli jazdy wg samodzielnie skonfigurowanego schematu lub wybranego z dostępnej bazy (np. test EUDC polegający na symulacji jazdy w warunkach pozamiejskich). Z cykli jazdy korzystamy m.in. w celu badania poziomu emisji spalin, zużycia paliwa, itp. lub przeprowadzania kalibracji instalacji LPG/CNG.


Serdecznie zapraszamy do sprawdzenia osiągów samochodu oraz wykonania modyfikacji.
Pomiar mocy wykonujemy w cenie: 1 oś - 100 zł, 4x4 - 150 zł.

Hamownia - informacje

Nie każdy posiadacz samochodu jest też jego miłośnikiem. Wiele osób traktuje samochód jak zwykłe narzędzie pracy - potrzebny jest, bo trzeba pojechać do pracy, na zakupy lub po dziecko do szkoły. Dla takich osób nie są ważne osiągi i możliwości ich samochodów. Nie zdają sobie sprawy z tego, jak potężną maszyną dysponują, bo ta wiedza nie jest im do niczego potrzebna. Jednak prawdziwi miłośnicy samochodów, tacy, którzy traktują je z szacunkiem, na który zasługują, wiedzą, jak ważna jest wiedza na temat własnego samochodu. Nie marki, nie motoryzacji ogółem, a właśnie naszego konkretnego egzemplarza. Dla takich osób i ich samochodów przeznaczony jest pomiar mocy na hamowni. Hamownia, którą dysponujemy, należy do grona najbardziej zaawansowanych technicznie hamowni, które dostępne są na rynku. Pomiar mocy na hamowni, wykonany u nas, możliwy jest w kilku różnych trybach: - trybie inercyjnym - trybie dynamicznego obciążenia - trybie stałych obrotów - trybie drogowym - w cyklu drogowym Wszystko to sprawia, że pomiar mocy na hamowni będzie pełny i dostosowany do każdego typu samochodu, również tych, które wymagają w takich sytuacjach szczególnej uwagi, jak znane i lubiane samochody produkcji japońskiej. Sprawdzenie osiągów to jedynie wierzchołek góry lodowej. Po ich sprawdzeniu możliwe jest dokładne przemyślenie kwestii modyfikacji. Fani samochodów tuningowanych wiedzą, że jest to nie lada gratka. Możliwość wyciągnięcia z samochodu więcej niż fabryka dała to dla wielu miłośników samochodów cel, do którego dążą i największy powód do radości. Posiadając już bardzo dokładną i drobiazgową wiedzę na temat obecnych osiągów swojego samochodu można zastanowić się, jaki rodzaj ulepszeń będzie dla niego najlepszy i nie zamęczy silnika. Dbanie o samochody to dla nas priorytet i najwyższa wartość - nasza hamownia poda najbardziej precyzyjne wyniki w wielu różnych aspektach, a my zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by moc samochodu zwiększyć bez żadnej szkody dla tuningowanego samochodu.