Adam Majcherczyk ul. Burmistrzów Zawilskich 37, 37-300 Leżajsk, podkarpackie tel: 17 242 70 25, kom: 604 913 772
Pracujemy i odbieramy telefony od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00

Zawory EGR

Usuwanie, czyszczenie i regeneracja zaworu EGR, który odpowiada za recyrkulację gazów spalinowych.

czytaj dalej »

Usuwanie DPF, FAP oraz AdBlue SCR

Oferujemy usługę profesjonalnego usunięcia filtra cząstek stałych FAP/DPF oraz AdBlue SCR.
Nasza firma powstała w 2003 roku i od razu poszerzaliśmy wiedzę z zakresu obsługi i naprawy filtrów FAP i DPF oraz AdBlue SCR.

Niewiele firm w Polsce może się pochwalić takim doświadczeniem.

Objawy problemów z FAP/DPF i AdBlue to:
  • informacja w liczniku o problemie z AdBlue,
  • informacja, że za 50KM stracisz możliwość uruchomienia pojazdu
  • świecąca się kontrolka check,
  • migająca kontrolka DPF + kontrolka check,
  • migająca kontrolka DPF + kontrolka check + kontrolka świecy żarowej,
  • migająca kontrolka DPF + kontrolka check + kontrolka świecy żarowej + kontrolka od kontroli trakcji,
  • utrata mocy,
  • zwiększone spalania,
  • przybywanie oleju silnikowego,
  • tryb awaryjny.

Kody błędów

Najczęściej wyświetlające się kody błędów, które świadczą o uszkodzeniu filtra:
  • błąd P242F - Awaria filtra cząstek stałych - KONIECZNA WYMIANA FILTRA,
  • bład P2002 - zbyt niska wydajnosć filtra cząstek stałych.

Po wykonaniu usługi pojazd odzyskuje dawną moc, a wszystkie świecące dotychczas kontrolki gasną. Normy spalin obąwiązujące w Polsce nie zostają przekroczone dzięki czemu samochód może przejść badanie techniczne.

Ważne: Nie wszystkie warsztaty potrafią to zrobić profesjonalnie, my to potrafimy i udzielamy 3 lata gwarancji!

3 lata gwarancji

Jak działa filtr DPF?

Filtr cząstek stałych to element wydechu, metalowa puszka wypełniona specjalnym wkładem, który ma pochłaniać sadzę wydzielaną w znacznych ilościach podczas spalania oleju napędowego. Można by pomyśleć, że taki kawałek żelastwa nie może być bardzo skomplikowany. Sam filtr faktycznie nie jest specjalnym szczytem inżynierii, ale elektronika sterująca już tak, a to niestety oznacza bardzo kosztowne naprawy.

Jak działa filtr DPF?

Jak działa filtr cząstek stałych i dlaczego się psuje?

Filtr cząstek stałych to jeden z najbardziej awaryjnych elementów współczesnych silników diesla. System filtra cząstek stałych FAP czy DPF miał dbać o ekologie wyłapując cząstki sadzy, a stał się zmorą kierowców i mechaników, wszystko przez ich totalne niedopracowanie.

Jak to działa?

Żeby zrozumieć naturę problemu musimy zacząć od sposobu działania filtra. Otóż przepływające przez gęstą siatkę spaliny zostawiają na niej drobiny sadzy, żeby z sadzy został tylko dwutlenek węgla, trzeba ją dopalić w temperaturze około 800°C. I to jest właśnie słaby punk DPF-ów.

Temperatura, która pozwoliłaby na utlenienie sadzy w układzie wydechowym za kolektorem normalnie nie występuje. Filtry cząstek stałych zostały zatem tak zaprojektowane, żeby się powoli w sposób kontrolowany zapychać. Gdy już będą pełne trzeba sztucznie wytworzyć wyższą temperaturę spalin i przepalić filtr. W teorii proste do zrobienia, w praktyce uciążliwe, bardzo niewygodnie, nieekonomicznie i nie ekologiczne.

Żeby wytworzyć w wydechu temperaturę co namniej 800°C podaje się zazwyczaj zwiększone dawki paliwa. Dodajmy, że są one nawet dwukrotnie większe niż normalnie, zatem spalanie i emisja spalin wzrasta nagle o 100 procent!

Najważniejsze jest jednak to, że przepalenie filtra trwa kilkanaście minut. Przez te kilkanaście minut nie wolno wyłączyć silnika, w dodatku trzeba utrzymywać obroty na stałym poziomie. To w warunkach miejskich po prostu niewykonalne. Przerwanie wypalania może natomiast skutkować unieruchomieniem auta wskutek błędu generowanego przez elektronikę sterującą. W najgorszym wypadku nawet trwałym uszkodzeniem filtra wartego bagatela kilka tysięcy złotych.

Producenci aut o tym wiedzą i sprytnie bronią się przez ciągłymi naprawami gwarancyjnymi zniszczonych filtrów. Nie przestrzeganie zasad użytkowania wystarczy, żeby nie uznać gwarancji, a że nie zawsze udaje się jechać przez co najmniej 15 kilometrów na 4 biegu z prędkością 60 km/h... Cóż - to już inna bajka.

Koncerny motoryzacyjne nauczyły się od koncernów farmaceutycznych prostej zasady na biznes: wymyśl chorobę i stwórz na nią lek. Robiąc więc idiotów z nas wszystkich.

Co zyskamy po usunięciu filtra FAP/DPF?